Såhär ska jag rida på Näset



Jag måste verkligen ta och skriva lite mål tills DM på Näset, annars känner jag att jag kommer bli tävlingsgalen och börja rida som ett rent helvete, så här kommer mina mål då!
Det blir LB på Yankisen och LB-LA på Maisan.

* Jag ska våga galoppera på, hellre övertempo än under!

* Jag ska klara att rida enligt systemet på minst 3 hinder

* Jag ska få tillbaks Maisan och hinna byta galopp innan det har gått 5 galoppsprång efter minst 3 hinder.

Så, INGA mål whatsoever som handlar om att rida fort och så vidare. Just därför att det är DM har jag satt låga och "ridinriktade" mål.
För att jag inte ska tappa huvudet och kötta på, för ska man vara helt ärlig så har jag absolut ingen chans att kunna fläka på fortare än de duktiga ryttarna som faktiskt är med.

Nej, jag satsar bara på en runda där jag får till galoppen som den ska vara. Höjden, som faktiskt inte är mer än 110, tar Maisan helt utan vidare, som Ted sa, utan det är bara galoppen som sätter käppar i hjulet.
Just därför är det det som jag tänker fokusera på Näset - att sätta en bra galopp och behålla rytmen hela banan runt.



Yankee spelar det ingen som helst roll hur det går, han är 5, jag ska inte vara med på några ungponny-SM och han har inga som helst krav på sig i år.
Han följer med på tävling bara för att träna, och inte heller är 1m precis en utmaning för honom. Jag har fått känna på 125 språng på honom - och det är inte precis så mycket större skillnad för honom ;)

Så som sagt, Yankisen är bara med för att klara sig igenom starten.
Vad han gör med sina ben kan vi ta nästa år ;)


Kommentarer
Postat av: johanna

sv: haha okej! Tack för svaret! :)

2011-07-12 @ 12:55:24
URL: http://ujohanna.blogg.se/
Postat av: Jennie

Fin blogg:)

2011-07-12 @ 22:11:30
URL: http://surfryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0