Putsgrejer jag använder

Nu är jag inte putskungen nummer ett, men jag tänkte ändå visa vad jag använder för produkter när jag väl putsar.
För övrigt så måste jag ändå säga att jag har varit extremt duktig i veckan, det har varit jättefint och städat i salelt och varenda träns, sadelgjord och sadel har blivit putsade så fort de använts.
Inte dåligt för att vara jag!

Men i alla fall, det här är de som jag gillar mest:

Stübben lädertvål


Den här tvålen är bara bäst!
Räcker i flera månader om man putsar en gång i veckan, både rengör och gör lädret mjukt och inte kladdigt.
Dessutom är det billigt med tanke på hur awesome det är.

Jag använder det till allt läder, både på sadlar, träns och benskydd. Funkar jättebra! ;)

110 kr HÄR.


Effax läderbalsam


Det här balsamet köpte jag ganska nyligen, eftersom mitt andra var nästan slut. Och jag måste säga att det här klår det förra med hästlängder (haha, vilken humor man har)!
Det luktar gott, är en rejäl burk som verkar räcka länge, det är lagom mjukt och inte jättekladdigt.
En till bra sak är att det torkar in i lädret väldigt fort, så att det inte fortfarande är kladd när man ska använda lädret igen.

Eftersom det är ofärgat går det att använda på sadlar också.

110 kr det med, HÄR.


Sen får man känna sig jätteduktig när man är klar :D

Hur ofta putsar ni era grejer?

Ska jag vara helt ärlig gör jag det för det mesta bara innan träning och tävling. Och om det börjar bli jätteskitigt så klart.
Men då och då får jag ryck och har någon period då jag är cp-noggrann och putsar varenda pinal så fort det är av hängaren. Haha, man är väl normal...



Kommentarer
Postat av: Louise

haha känner igen mig i dina putsvanor ;)

2011-07-27 @ 22:43:26
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Wilma Kullström

precis samma saker som dig + en till sak från stubben, haha ;)

2011-07-27 @ 23:24:01
URL: http://teamjw.blogg.se/
Postat av: Alina

jag putsar alltid allt efter varenda gång det är andvänt , träns , sadel , benskydd , martingal ja allt ! haha jag ÄLSKAR nämligen när allt ser perfekt ut

2011-08-02 @ 21:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0