Näset, resultat!


haha, när fick jag för mig att man ska kolla ner i backen? =P

MAI HAR GÅTT SÅÅÅÅÅÅ JÄVLA BRA! :D

Jag lovar, såhär fin har hon aldirg vart på en tävling. Usch fy fan, vad bra hon hoppade :'D <3

LB A1:a

Maisan var görfin i grunden, så det blev en välförtjänt nolla och vi gick då vidare till omhoppning. jag är sjukt nöjd med min ridning i grunden också, väldigt bra flyt blev det.
Omhoppningen var, haha, hejkomochhjälpmig, jag visste knappt vart jag skulle och red illegalt sakta.
Jag rev 2:an, då hon inte var rak och jag slängde mig till höger av någon anledning ;)

Kom inte på placering dårå!



Yankee var typ, underbar!
Jag red inte alls bra, för jag har inte tränat på bommar med honom alls nästan och då känner jag inte vad som är två galoppsprång i från, alltså när jag kan rida.
Sen hade jag väldigt lite energi i galoppen, nästan avsiktligt då jag ville att han skulle hoppa i undertempo. När han går lite långsamt så kan han mycket lättare klippa till och ta hindret uppåt och sen vända upp bakbenen, än att jag rider honom i framvikt och han inte får med sig framdelen upp.






Det blev en fin liten nolla i deltagarbeviset, ett kval klart till ungponny SM som jag tydligen kan vara med på om vi kvalar vill säga :P



LA DM-klass för D-ponny

Mai hoppade som en gud, rent ut sagt.
Min ridning var jättebra ända fram tills de två sista hindren, då jag började tappa fokusen för jag var så glad att jag var nolla ända fram dit ;)
Så då slutade jag rida lite, men min superperfekta ponny fixade det såklart med en snärt med bakfötterna.

Det var bara 2 till omhoppningen, jag och Rebecka Säll, så jag visste ju att antingen var det guld eller silver. Men eftersom Rebecka nollade så körde jag bara på säkert, då jag ändå inte kunde slå hennes tid.
Hon var superfin på ettan, men på tvåan blev det framåtläge och jag kom på för tok för sent att hon var lång och flack, så då försöker jag samla med handen som såklart inte fungerar och Mai blev skitirriterad och smet förbi det hindret.
Men sen flöt det på utmärkt, utom att jag fick 4 tidsfel då, host xD

Alltså, ett stopp i omhoppningen men ponnyn var megafin, det var ju ändå 115 och hon tog det utan några som helst problem.





DM silver och så ett Msv-kval på det, älskade älskade ponny! <3






Kommentarer
Postat av: Wilma Kullström

grattis :D

2011-07-15 @ 06:44:25
URL: http://teamjw.blogg.se/
Postat av: Johanna

Skulle gjärna vilja sett er runda!! :/ Grattis igen! :D<3

2011-07-15 @ 11:20:07
URL: http://teamjw.blogg.se/
Postat av: Carolin Rosman

Va fina ni är :D älskar din utrustning! Bra blogg :)

2011-07-15 @ 13:48:19
URL: http://fotografrosman.se
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Grattis! Ni är otroligt fina, älskar dina ponnyer och din ridning :D

2011-07-15 @ 14:39:20
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Hille

Grattis! <3 Fina Mai!

2011-07-23 @ 16:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0