Mina schabrak

Jag tänkte visa mina tävlingsschabrak, eller ja, de som jag använder mest!

Scapa Sports

Okej, färgen är helt knäpp, den är egentligen mörkrött med ljusbeiga kanter. Men, ja kameran gör lite sådär.

Märke: Scapa Sports
Färg: Mörkrött med beiga kanter
Storlek: Full
Såhär mycket används det: Bara på tävling, ungefär varannan eller var tredje tävling.

Jag älskar det här schabraket, jag fick det i julklapp förra julen, och fatta jag blev glad ;)
Älskar färgen, älskar materialet, älskar loggorna.
Dessutom passar det på nästan alla hästar. Men måste jag välja vilken häst som passar bäst i det så blir det nog Maisan.




Mountain Horse


Märke: Mountain Horse
Färg: Vitt med mörkblå passpoal
Storlek: Ponny
Så här mycket används det: Bara på stilhoppningar

Det här schabraket fick jag på SM - ja, jag fick det, bara för att det var MHPC samtidigt och då fick alla ett sånt i sin "goodiebag".
Ganska nice, nu ser det ut som att jag har vunnit en omgång ;)

Så det brukar jag ha på stilhoppningar. Men jag tycker inte att någon passar särskilt bra i vitt, men måste jag säga någon så blir det väl Maisan då.






Equiline


Märke: Equiline
Färg: Brun
Storlek: Full
Så här mycket används det: Bara på träning och hemma

Det här schabraket hittade jag i maggans begagnatlåda. Den kostade 30 kr - snacka om kap!?
Det var inte så mycket använt, och det är super kvalitet och väldigt stilrent och lättmatchat.
Jag tävlar inte i det, men det är super att ha hemma eller på träning.
Båda passar i det ungefär lika bra, men jag har bara bild på Mai så ;)



Glen Gordon


Märke: Glen Gordon
Färg: Brun med rosavit passpoal
Storlek: Ponny
Så här mycket används det: Alltid på fälttävlan, ibland hemma och på träning

Jag tycker det här är supersnyggt, även om det är i det minsta laget för mina ponnyer. Det är mitt äldsta märkesschabrak - tror att jag köpte det 2008.
Men det håller i sig tycker jag, det funkar fortfarande. Jag brukar mest ha det i terrängen på Maisan, men helt ärligt så tycker jag att Yankee är finast i det. Jättedålig bild, men ni kan kanske urskilja schabraket där nånstans?




Glen Gordon

Märke:
Glen Gordon
Färg: Ljusblå med mörkblå kant
Storlek: Ponny
Så här mycket används det: Bara på tävling

Det här schabraket är så sjukt fint på de flesta hästar tycker jag. Färgen är väldigt klar och syns verkligen.
Jag hade det på Armani förut, och han var DÖLÄCKER i det. Men jag tror Mai passar bäst i det annars.


haha, gammal bild...


Schockemöhle Sports

Märke: Schockemöhle Sports
Färg: Marinblått med guldpasspoal
Storlek: Full
Så här mycket används det: Bara på tävling

Senaste tillskottet i schabraksamlingen, jag är jättenöjd med det!
Jättefin kvalitet, det enda som är dåligt är att fullstorleken är nästintill gigantisk. Det täcker cirka 3/4 av hästens rygg.
Haha, men bortsett från det är det fulländat. Stilrent, snygg logga och ja, perfekt.
Mai är lätt finast i det.



Jao, det var väl alla skulle jag tro.
Vilket är snyggast, enligt er? ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0