Lipton 28 juli

Det blev ett kort pass på ridplanen idag, och han var supermegafin! :D

Började med att värma i skritt och trav och att ha skulle följa handen i svängarna. Alltså krama innertygeln, lätta i ytter och sen direkt tillbaks till jämnt stöd på tyglarna så fort han har svängt.
Gjorde lite serpentiner på samma sätt.
Han var väldigt pigg och glad, och var hela tiden framme för skänkeln och jag behövde bara mjukna en aning i handen och luta mig framåt för att han skulle skjuta i väg i trav.

Väldigt fin i munnen var han, och sökte sig framåt-neråt hela tiden. Jag var noga med att korrigera framåt så fort han började knäppa av och lyfta bettet.



Sen började jag galoppera över övningen ovan i ett friskt tempo då jag bara lät honom rulla på framåt. Han gick 5 jämna på 14,5 m, så det blev lite mindre än 7 men jag orkade inte ändra ;P
I alla fall så tyckte han att det var jätteroligt.
Fokuserade mest på att vi skulle vara raka före, över och efter bommarna och att jag skulle rida 1-2.

Gjorde det en 3-4 gånger, sen höjde jag upp till två räcken på en 60-70 cm.
Jag rullade även ut markbommen en bit så att han skulle luras att ta av lite tidigare så att han inte trampar om.
Då var han supersuperfin, bjöd som en galning och hoppade med riktigt bra teknik!
Han tog av precis där jag hade tänkt mig också.



Jättenöjd med honom, han är såååå duktig ;)


Kommentarer
Postat av: Isabella Bergh

Sv: åh tack så mycket! Blir så himmla glad!:D haha jag tycker inte att jag rider så bra ;) tack :D

2011-07-28 @ 21:59:26
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Louise

Har missat, vem är Lipton och vad gör han hos dig? :)

2011-07-29 @ 22:14:23
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Amanda

Fin header!

2011-07-29 @ 22:23:50
URL: http://mandalii.blogg.seda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0