Föl, föl och mer föl

Aah! Det är fölisar ÖVERALLT!

Vi har två fölisar hemma, en i magen på Acadia, en som till hör Christelle men som ska bo hos oss för att leka med de andra ett tag. Okej, bara 4 stycken men ändå!
I dag var det föl för hela slanten, vi höll på med Eclipse och welshungen, de var så söta så...
Men herregud vilka vildingar! de stegrar, de skriker, de bits och de är allmänt störiga. Precis som vanliga killar.



Haha, nädå.
Jag måse säga att naturen må ha tänkt att Eclipse ska bli en galopphäst, shit vad fölet kan springa! Han är snabbare än ALLA hästarna, springer till och med om Yankee när det går som fortast. Och eclipse är vadå, 3 månader?
Undra vad det blir av den pojken. Jag är väldigt sugen att se honom hoppa, så jag tänkte nog ställa upp någon liten stock ute i hagen och rida över med Kerrie. Förhoppningsvis följer bebishest med och visar upp sina talanger.
Snart är det ju dags att börja sätta i gång kerrie, och jag måste säga att jag är extremt sugen! Nu ska jag verkligen lära henne enligt den riktiga skolan, med galoppombyten och skolor och hela faderuttan. Jag lovar att jag ska uppdatera er med resultat om hur igångsättningen går.



Mitt mål är att börja hoppa henne i september eller i november. Då VÄLDIGT lågt och bara uppe i skogen på våran lilla äng. Hon ska dessutom få gå i ganska högt tempo och vända tvärt, så att hon verkligen får känna att det är lajbans!
Jag tror att när hon och jag var ute och busade som 4-åring, då bar det av över en stock som var uppemot 140....
SÄG INGET TILL MAMMA!


lol lol, det var väl inte så mycket mera. På tisdag kommer Lipton, tillridningsponnyn, förresten ;)


Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. okej :) kikar nog in på din blogg fler gånger. Den var rolig att läsa :D

2011-07-10 @ 12:04:01
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0