Yankees, ehem, storlek

Wilma undrade om vi inte var rädda att Yankee skulle vara för stor nu vid mätningen.
Och ja, där råder det delade meningar här hemma.

Mamma vill absolut inte att han ska växa över, eftersom värdet självklart sjunker om han är storhäst. Även om världen inte går under för det precis, han är ju faktiskt så pass bra att han skulle klara sig helt okej även i storhästkonkurrens.



Jag däremot skiter fullständigt i hans mankhöjd. Det skulle nästan vara smidigare om han blev storhäst, för jag kommer ändå tävla storhäst nästa år så det spelar ingen större roll.
Jag har till och med satt ett långsiktigt mål i fall att han skulle bli storhäst - rida junior-SM på honom.
Junior-SM går i 130 om jag inte minns fel, vilket jag inte tror blir ett alltför högt mål om jag känner honom rätt. Avstånden skulle väl i så fall bli det mest problematiska, men han är väldigt elastisk och storgalopperad, så det skulle kanske lösa sig ändå.

Men det är en häst som jag tror väldigt mycket på, han har väldigt mycket språng i sig och förhoppningsvis räcker han hela vägen.
Och en bra häst är en bra häst - oavsett om den är 148 eller 150 cm hög.



Kommentarer
Postat av: elin

Junior SM går i 1.40 och det krävs Nolla eller placering i 1.40 för att kvala

2011-12-09 @ 17:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0