Vanessa

Nu har jag ridit Vanessa två gånger, en gång på ridbanan i går och en gång ute i dag.
Och jag kan bara säga en sak: Vilken underbar häst! :O

Supervälriden, känslig, reglerbar galopp, gnista och mycket framåtbjudning utan att vara stark.
Inte heller särskilt stoig alls, hon blir mer spänd och stressad när man kräver saker av henne men det försvinner om man bara är lugn och tålmodig.

Behövs nog inte särskilt mycket jobb tills vi kan åka ut och tävla!
Det enda jag kommer att tänka på är att hon ska runda sig runt innerskänkeln mer och inte gena genom kortsidorna, lära henne att korta upp galoppen mot hindren och vänta i handen och så kanske lite mer galopparbete med att korta-länga.
Men helt enkelt en grym häst, mjuk i sidorna, underbar mun, lätt för samling, snäll och jätterolig att rida helt enkelt! ;D

Är lite smått förälskad i pållen om jag ska vara helt ärlig ;)
Här är lite bilder, inte toppkvalitet eftersom det bara är mobilkamera, men något i alla fall ;)



Ja, men det var nog alla!
Hoppas på att Anna är fotosugen sen när hon ska komma till mig i februari, då blir det nog en stor photoshoot med alla fyra pållarna ;)
Hon är ju så galet duktig så jag får väl tjata lite...

I alla fall så ska jag rida Vanessa ganska intensivt nu fram till Tedträningen 7-8, då ska hon vara med men vi kommer nog inte hoppa särskilt mycket högre än 70. Det kommer framförallt bli fokus på att hon lär sig hur man beter sig framför ett hinder, inte hur högt det är.



Kommentarer
Postat av: Sofia Nilsson

Tjena! :) vad är vanessa för häst? storhäst eller ponny? har inte riktigt hängt med men du kan väl svara på min fb eftersom jag inte har någon blogg längre! :) <3

2011-12-27 @ 00:53:33
Postat av: amanda

Vad fin Vanessa verkar, ser riktig trevlig ut!;D

2011-12-30 @ 20:54:12
URL: http://www.teamshowjump.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0