Skärpning, Svrf!

Blev bara liiite upprörd när jag läste om de nya reglerna om loggor och märkesutrustning. Så jag mailade helt enkelt Svrf.

"När jag hörde om de nya regeländringarna om loggorna trodde jag först att det var ett skämt.
Förstår ni inte hur mycket det här kommer att kosta oss vanliga tävlingsryttare?
De flesta har sadlar, träns, hjälmar och i princip all sin utrustning med loggor som överskrider 3 kvadratcentimeter. Och vad händer med den utrsutningen då om vi då inte vill tejpa över loggorna med fula tejpbitar? Jo vi måste helt enkelt köpa nya grejer.
Vill ni ta kål på ridsporten helt eller? Det är dyrt att tävla som det är och det här kommer inte precis göra det bättre. Förstår verkligen inte era tankegångar här, Svrf.
Okej, ni kanske vill att de ryttare som har sponsorer ska få komma fram, men herregud, vi på lokal/regional nivå då? Ska vi få rida med helt anonym och tråkig utrustning bara för att de få ryttarna ska få komma fram?
Återigen gör ni reglerna för toppen, inte bredden. Ni tänker ju bara på internationella/nationella ryttare, som bara utgör en liten liten del av den svenska ridsporten.

Skärpning. Väldigt många tävlingsryttare är upprörda över det här, som ni helt säkert är medvetna om.

Jag är i alla fall en som INTE kommer att lyda de nya reglerna och kommer fortsätta tävla med min utrustning. Även om det går överdomare och pekar på det ena och det andra.
Snälla, ta bort regeln för eran egen skull.

/En väldigt arg tävlingsryttare"


Hoppas att jag får svar bara. Har aldrig gillat några av deras dumma regler, men det hrä med licenserna och nu loggorna har passerat en viss gräns! :S

Antar att jag inte är den enda som blev lite irriterad? ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

detta har gällt jätte länge men det har inte varit lika seriöst som nu. dessutom är det inte ridsportförbundets fel då det även gäller utomlands, alltså måste dessa regler finnas hos FEI

2011-12-25 @ 01:05:11
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Håller verkligen med!!



Och den anonyma som kommenterade: Det har BARA gällt ryttarens kläder så som kavajen t.ex. INTE utrustningen på hästen..

2011-12-25 @ 10:43:17
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Anonym

det har gällt även för hästen gällande sponsorer och tryck men de har inte varit särskilt hårda med den regeln. läs vad ridsportförbundet skirvit, de säger ju att dessa regler alltid funnits men att de ställer större krav nu

2011-12-31 @ 14:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0