Inspiration & Motivation

Nu i vintertiden brukar inte inspirationen & motivationen på topp, i alla fall inte för mig. Själv skrittar jag bara ungefär varannan dag för att det verkligen inte går att rida ngonstans för det är så hårt och isigt. Inte så kul att halka omkring på, hon får mycket hellre stå.

Tänkte ge lite tips på hur man kan hålla motivationen uppe, som fungerar jättebra för mig.

Kolla på Världscupen - Studera varje ryttare och häst. vilket tempo, sitsen och olika saker som utmärker dem.

Hitta roliga övningar - Brukar kolla på Hippson och på på Jumpclub, finns massa roligt att göra!



Deppa inte ihop när det går dåligt - Jag är mästare på det, tror jag. Men jag försöker oftast att inte göra det, och se möjligheterna och vad som behövas stärkas hos häst och ryttare. - Allt kan inte fungera direkt!

Skriv upp vad som behöver tränas på - Brukar fungera jättebra för mig. Skriver uppt t.ex. "Stärka galoppen, jobba i lång galopp i låg form" "Långgalopper i backe för att bygga muskler".


Söt bild, haha. :)




Kommentarer
Postat av: Lotta

SV:

Vissa beskrivningar kan vara rätt roliga ^^

Nä tyvärr är det inte vändbart. Eller jo man kan ju men texten blir spegelvänd. Lite synd då det hade varit roligt att kunna variera. Men det är mitt favorit täcke just nu iaf :)

2011-12-08 @ 12:33:51
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0