Gymnasiet

När jag börjar gymnasiet efter nian så är jag i alla fall helt saker på två saker.

1. Jag ska inte gå något hästgymnasium. Inget passar mig, jag kommer itne kunna rida så många hästar som jag vill och jag komer inte kunna tävla och träna för Ted. Alltså, uteslutet.



2. Jag ska inte gå någon vanlig linje. Jag kommer ALDRIG få tid för alla hästarna. Jag kommer i så fall komma hem typ 6, vilket innebär att jag knappt kommer hinna rida 2 hästar förrän klockan är för mycket.
Och jag hade tänkt att ha ungefär 3-4 hästar då, så det funkar ju inte. Antingen så kör jag på distans - så att jag sitter hemm aoch gör uppgifter och så hinner jag rid aockså.
Eller så går jag något idrottslinje i stan, så att jag börjar senare eller något sånt så att man hinner med att rida innan man börjar skolan.

Löser sig gör det i alla fall. Helst av allt vill jag flytta efter nian, åka till Erika eller någon annan duktig och börja jobba direkt.
men där sätter mamma stopp och säger att gymnasiet måste jag gå, så är det bara. Suck.
Vad ska ni gå för gymnasium?


Kommentarer
Postat av: Amelia

Vet inte vilket gymnasium,, men iaf natur^^ Kanske med hästinriktning i Flyinge ;) Men vet inte riktigt om det blir så ännu.

2011-12-08 @ 16:47:44
URL: http://varmbloden.blogg.se/
Postat av: Wilma Kullström

jag tänker detsamma om ridgymnasie, hade varit kul såklart men som sagt, man kommer ju inte på tävlingar osv - om inte föräldrarna vill flytta med ;)



Skulle kunna tänka mig att gå media foto och de, men jag vet inte, måste nog kolla runt lite innan jag kan säga nåt ;)

2011-12-08 @ 16:48:50
Postat av: Malin

Jag ska gå estet media på john bauer ;) iaf söka dit :D

2011-12-08 @ 17:50:55
URL: http://exponerat.webblogg.se/
Postat av: Olivia

Jag ska med 100% säkerhet gå natur eller natur internationell! (Ja, jag är dum i huvudet) Har även sökt elitidrottgymnasie i uppsala men då är ju det där med att ta sig iväg på tävlingar ett problem som sagt så troligtvis blir det inte så :)

2011-12-08 @ 20:22:53
URL: http://oericsson.blogg.se/
Postat av: josefine

Jag går omvårdnad, och hela hösten nu så har vi slutat vid lunch varje dag förutom måndagar för då slutar vi 20 i 2. :-) Och jag går på Sundsvalls Praktiska Gymnasium. ÄLSKAR den skolan. Lite folk, små klasser, underbara lärare, och mycket korta skoldagar :) Samt mycket praktik.

2011-12-08 @ 22:23:37
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Louise

Det finn sju gymnasium för idrottssatsande, som då är under 4 år för att man ska få mer tid till sin idrott. Men det kanske inte finns någon i närheten?



Distans kan vara bra, men det kräver massa disciplin. Jag hade gärna gått på distans men jag behöver den sociala biten med, man blir väldigt ensam och bitter här ute i skogen annars ;)



Vad hade du tänkt för linje då? Själv går jag samhäll, något jag ångrar. Hade hellre gått teknik eller natur.

Ett tips är att inte gå ett program med APU, tar bara en massa tid :P

2011-12-09 @ 10:05:03
URL: http://ubrkryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0