Dagens ridning - 26/12

Blev bara Mulle och Vanessa i dag, Kerrie hade typiskt nog tappat en sko så det fick bli vila för hennes del :/
Får hoppas på att Karin kommer förbi i morgon.

Vanessa fick gå Karl-Ors, och det blev en riktig utmaning! ;)
Hon skulle titta på precis ALLT, hon är ju inte van vid våra jämtländska skogar vet ni så hon blev tvungen att hålla koll på snön och grankvistarna så att de inte åt upp henne.
Sen träffade vi på en reflex och en gammal tant på vägen, läskigt värre...

Men när vi väl kom i gång och galopperade så var hon överfin, det kändes ganska tydligt när hon började bli trött men hon kämpade på bra!




Mulle var bara helt magisk i dag!
Gissa vad? Jag kunde inte bara jobba honom i trav, alltså JOBBA honom och faktiskt få igenom honom, jag kunde styra och rida runt hela ridbanan i en kontrollerad galopp.
Utan att han gick på autopilot. Han var faktiskt helt avspänd och lydig.
I högergaloppen blev han däremot lite spänd, så då fick jag gå tillbaka till traven och jobba mer men det blev helt okej till slut.

Som sagt behövs det en massa massa mer travarbete och galoppfattningar för att jag ska kunna börja jobba honom i galoppen utan att köra över honom så att han blir forcerad och spänd igen, men det är på god väg!
Jag behövde helt enkelt bara ändra min approach för att det skulle bli lite kommunikation mellan oss två. Börja om från början helt enkelt, och det funkade verkligen!

Galet nöjd med ponnyn :D



Kommentarer
Postat av: Emilia - Teamboden

SV: jo, dom är typ Dreamteam, en perfekt efterträdare efter dig! :D

2011-12-26 @ 19:46:08
URL: http://teamboden.blogg.se/
Postat av: fredrika

Vad kul att det funkar :-)

Men ska ni ha kvar honom tills han verkar "tillriden nog" åt Unni, eller så länge hon vill behålla Mai, så att du ska börja kunna satsa med honom?

Känner att det blev konstigt formulerat, men hoppas att du förstår

2011-12-26 @ 21:12:01
URL: http://fredrikalundahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0