Dagens ridning - 23/12

Okej, lite försenat inlägg kanske men det gick så himla bra den här gången att jag bara blev tvungen att skriva det ändå!

Jag red Kerrie på ridplanen, hoppade ett par språng och galopperade över några bommar och hon var helt enkelt klockren!
Höll faktiskt i hop galoppen (visserligen under lite protester när det blev extra jobbigt) och det blev en helt annan häst. Hon började jobba med ryggen ordentligt, galoppen blev luftig och studsig och sprången blev något helt annat. Jag höll faktiskt inte på att ramla av när hon hoppade, utan det blev mjuka spänstiga språng de få gånger vi hoppade.

Det är en riktigt fin häst när hon väl jobbar på, ingen häst man verkligen känner WOW på som med Yankisen, men jag trivs riktigt bra med henne.
Hon blir himla lätt att rida när hon väl bestämmer sig för att jobba på riktigt!

Som tur är hade jag en snäll kusin som dokumenterade ridpasset, tack Hillevi :D



Riktigt härligt språng där, hoppade verkligen uppåt och inte bara framåt som hon brukar. Märktes verkligen skillnad när hon började jobba genom hela kroppen!
Så jag var riktigt riktigt nöjd med pållen ;)

I morgon ska hon nog få sig ett konditionspass, det vanliga jobbet med Mulle (men nu har vi börjat trava också, wohooo) och så ska jag rida Vanessa för första gången!
Hon har boat in sig nu och det är en extremt trevlig häst. Väldigt gosig och snäll, men samtidigt pigg och vaken. Tyckte verkligen om henne från första stund, och så var det ju med Yankee också. Hoppas bara att hon är så rolig att rida som hon ser ut.

LOVAR att höra av mig i morgon om hur det gick. Kanske får ni till och med bildbevis! :P


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Kul med bilder!! :) Ser trevligt ut :)

2011-12-25 @ 10:46:08
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0