Dagens ridning - 12/12

Idag var det riktigt lugnt. Hade bara Mulle att rida, stallet gick fort att göra och jag var inne vid sju ;)
Nytt rekord tror jag!

Mulle var i alla fall riktigt riktigt fin. Gjorde skrittjobbet hela tiden, bara träna halter och halvhalter när han gjorde halterna bra.
Sen så jobbade jag mycket med att få honom att våga ta stöd på bettet och länga ut halsen - det var jobbigt i början men efter ett tag så hade jag faktiskt något i händerna!
Jätteduktig är han och han har blivit väldigt mycket bättre bara på några dagar. Det här är helt rätt melodi för Mulle, bara göra det enkelt för honom och få bra och lyckade ridpass :)


Trött men nöjd ponny ;)

Så här tänkte jag fortsätta tills han kan jobba i en bra form, lydig för förhållningar och går att ställa, böja och flytta i sidled.
Jag hoppas verklgen att det här ger resultat, men det känns absolut som det just nu och han är mycket mer avspänd nu än vad han har varit förut.

Tänkte göra i ordning filmerna från dressyrträningen förresten, om ni vill se? :)




Kommentarer
Postat av: Amelia

Klart^^

2011-12-12 @ 20:14:38
URL: http://varmbloden.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Ja klart vi vill se! :)

2011-12-12 @ 20:51:53
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0