Vad tänker ni på?

Vad tänker ni på när jag skriver...

RIDSKOLA?


Själv får jag upp en massa bilder av Tanne, där jag red på ridskola i ett år, och de ändlösa varven runt i ridhuset.
Sen tänker jag på ridlärare och massa småbarn som sitter och dunsar på trötta ponnyer som ser nästan halvdöda ut och som bara travar på längs spåret.
Men jag tänker också på Jofahjälmar, dammiga och mörka ridhus, spiltor, rykthinnkar, kaxiga småtjejer som skryter om sin sköthäst, röda fasader, dressyrbokstäver och blåbärshoppningar.





Tyvärr inte särskilt positiva bilder jag får i huvudet, men när jag gick på ridskola var det verkligen INTE kul och tänk vad man läste i Min Häst - jag menar, de målar inte precis upp en jättefin bild av hur ridskolehästar har det.
Fast jag vet inte, det finns säkert jättebra ridskolor därute.

Men vad jag egentligen ville veta, var vad NI tänker när ni hör ordet ridskola?



Kommentarer
Postat av: Maria

Ridskolan jag red på (och där jag har min häst) är jättebra. :) Iofs så är den väldigt liten, hästarna går max 4 lekt/vecka och alla känner varandra (i olika åldrar med.) Vissa har även chans att vara halvfodervärdar.

Så jag tänker på gemenskap, glada barn, lyckliga hästar, klubbtävlingar, mm. ;D

Såklart så finns det såna ridskolor du beskriver här omkring, men försöker att inte tänka på dem x)

2011-08-20 @ 20:38:12
Postat av: Louise

"min" ridskola är ändå rätt så bra :) tyvärr har vi en dålig stämning på hela klubben :/

2011-08-21 @ 09:05:42
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: jenniefer

ja som du kanske vet så går ju jag på riskola, i timrå och våran ridskola är inget att jubla över direkt men vi har en fin anläggning och fina hästar men dom går för mkt, dom går ca 3gånger om dagen allihopa ibland nån mindre men det pratas också ganska mkt skit men aja jag gillar inte ridskola så mkt.

2011-08-21 @ 13:10:40
URL: http://jenniieferbylin.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha JOFAHJÄLMAR är vad jag tänker på och sura deprimerade ponnys som typ är aggressiva och folk som går runt med ridbyxor,ridbyxor och jodphurs :P



2011-08-23 @ 15:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0