Sweet salvation...

Gissa vad jag gjorde i dag?

JAG FICK ÅKA HEM TILL MAMMA OCH RIIIIIIDA :D

Dessutom hälsade vi på fölisarna, dom hade blivit jättestora ;)
Men ponnysarna var väldigt glada att se mig (eller inte). När jag ska ta in Yankee så blir han lite väl glad och vänder sig om och skickar en bakhov på armen min. Satan i gatan vad ont det gjorde, men som tur är blev det inga brutna ben :P
Nu är det bara ett stort jack som blöder sjukt mycket, tack för den Yankee. Han har blivit riktigt kaxig nu när han har vilat, så han behövde verkligen ett pass på planen.

Yankee var GALET pigg, det kändes ungefär som att sitta på ett dynamitpaket. Han var sjukt laddad och tyckte att det var jäteroligt att bli riden. Efter ett tag lugnade han sig lite och då var han riktigt fin. Fick igenom alla skänkelvikningar och tygeltag, sen gjorde han riktigt fina öppnor.
Avslutade med att galoppera över en bom 2-3 gånger. Han exploderade lite när jag skulle vända upp, men efter lite dampanfall så gjorde han det riktigt bra.
Jättenöjd över honom, han behövde verkligen den här vilan att få tänka igenom saker och ting ;)



Mai kändes superfräsch, jättefin i munnen och riktigt mjuk i sidorna. Det bästa var att hon hade fått en riktig spänst i steget och hon tyckte att det var görhärligt att få jobba lite ;)
Eftersom hon bara har skrittat och masserats i 3 veckor, så skrittjobabde jag henne bara. Men hon kändes superfin och bjöd på bettet bättre än hon någonsin gjort.
Mai blir faktiskt så häääär mycket fianre när hon har fått sig en vila på en 2-3 veckor, då har hon fått tänka igenom saker och blir väldigt sugen att jobba. Jätteskönt att hon är frisk också, mamma böjde henne för 2 veckor sen och då var hältan helt borta :D



Så jag var riktigt glad i dag, förutom det där lilla missödet med armen.
Mamma påpekade att jag såg väldigt glad ut, jag log ju nästan hela ridpassen och det kändes som att ett tredje ridpass inte skulle sitta fel precis ;)
Tyvärr får jag bara rida en gång till, i morgon bitti, och då tänkte jag rida ut på Yankee så att han får galoppera och göra av med lite krut och så tänkte jag klättra med Maisan i backarna.

Oj, vilket rörigt inlägg, men ni klarar er ;)


Kommentarer
Postat av: Wilma Kullström

sv; det är ponnyerna dom bedömmer ;)

2011-08-21 @ 23:22:36
URL: http://teamjw.blogg.se/
Postat av: josefine

SV: Men hur hårt är hon riden? Kanske missuppfattat det men jag har fattat det som att hon gått väldigt lungt fram :P

2011-08-22 @ 07:54:39
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Gotlänning

jätte fiin blogg :)

2011-08-22 @ 09:51:35
URL: http://gotlandsryttareen.blogg.se/
Postat av: rebecka

as fin blogg och fina bilder(: kika in på min blogg vteja(;

2011-08-22 @ 21:00:23
URL: http://finlillbecca.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0