Skriva vad jag menar

Åh, jag blir så less på mig själv i bland.

Jag läser om så många sjukt duktiga ryttare, som rider bra, tar hand om sina hästar jättebra, är duktiga att skriva på sina bloggar, är snälla och ödmjuka och bara helt enkelt bra personer.
Men jag är som så fel på något vis.
Jag vill ju också vara en go och glad människa som är övernoggrann och inte framstår som värsta självgod.
Jag vill ju också kunna skriva precis vad jag menar. Jag vill ju också linda hästarna, kyla, rida helt utan att krångla till det och helt enkelt vara så där normalt och mysigt duktig.



Och ju mer jag försöker, desto värre blir det. Sen förösker jag skriva ett sånt här jävla åsiktsinlägg och då blir det helt plötsligt helt fel.
Allt jag skriver blir samma skit, som Veronica säger.
I mina ögon verkar allt jag skriver är som om jag tycker att jag är värsta proffset, som att jag tycker att jag är bättre än alla andra, som att jag inte bryr mig om mina hästar.
Men vad ni ser då är inte den person som jag egentligen är. Självklart är det inte så, eftersom många av er inte ens har träffat mig, och då blir hela eran uppfattning om vem jag är som person baserad på något ni läser i den här bloggen.

Den här bloggen blir som min yttre person, och tyvärr är den personen inte alltid en spegelbild av den jag egentligen är.



Men jag vill bara att ni ska veta att jag absolut inte tycker att jag är bättre än någon.
Jag tycker att jag är något under normalförmåga när det gäller ridning, jag känner mig som en nybörjare och jag känner mig som en jävla attentionwhore när jag skriver inlägg om ridtips och så.
För jag kan ju egentligen inget mer än vad jag kan, en unge på 14 år som startat några LA.
Wow, liksom.

Men jag älskar människor, och jag tycker egentligen inte särskilt illa om någon som går på vår jord.
Jag hatar att göra människor ledsna, så att de känner sig nedtryckta och jag får nästan panik när jag känner att jag har gjort någon lite lite upprörd.
Jag kan aldrig bara skaka av mig saker och bara inte bry mig.




förlåt om jag drar förhastade slutsatser, för ni tycker kanske inte alls så som jag tror.
Men om ni tycker det - nu vet ni i alla fall att jag verkligen inte vill vara så och att jag försöker av alla krafter att inte vara så där konstig och knowitall.

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag fattar inte vad du menar. Älskar ditt sätt att skriva! Du skriver utan en massa krussiduller eller förklaringar till allt. Man får helt enkelt tolka dina inlägg som man vill. Jag tycker alltid att denna bloggen har en positiv ton! :) (det kan Anna också ta till sig) För något som verkligen stör mig är när folk gör en massa bortförklaringar..

Keep up the good work! :D

2011-08-10 @ 08:18:24
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det kommer alltid att finnas folk som vill missförstå. De läser på något underligt sätt och skapar egna uppfattningar om hur man använder ord och text. Det spelar ingen roll hur man försöker förklara, de kommer bara att vrida på orden igen. Så det är lika bra att strunta i dem och tuffa på ändå! :D

2011-08-10 @ 16:45:06
URL: http://jeeanette.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Håller med ovanstående, och jag tycker du är en fin, självständig och målmedveten tjej, låt inte andra trycka ner dig, du skriver på ditt sätt, så det är det upp till de andra hur de vill tolka det :)

2011-08-11 @ 21:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0