Så här ska jag rida 2012

Det här ska jag kunna 2012!

* Kunna vara avslappnad och mjuk i kroppen och kunna vara stilla utan att bli passiv

* Aldrigaldrigaldrig någonsin rida iväg hästen på ett hinder och ha en bergsäker teknik på hinder där jag inte ens behöver tänka på hur jag rider på hinder

* Vara riktigt noga med markarbetet och inte bara slitrida på planen, alltid kunna ha ett mål och syfte hela ridpasset

* Jag ska vara strukturerad och noggrann med ridningen, där jag har en plan och alltid är fokuserad på vad jag ska göra

* Jag ska vara helt fokuserad på tävling och ha tydliga och låga mål, utan att jag tänker för mycket och att jag rider på känsla



sån här hand vill jag gärna ha i varenda språng, det hade också varit gött ;)

Jag tror faktiskt att alla de här målen är fullt möjliga, bara jag verkligen tränar på det i vinter. Det kommer inte bli helt lätt, men om jag aldrig slarvar bort ett ridpass genom att bara åka häst, utan att alltid göra det bästa av ett ridpass och träna upp min känsla så kommer det nog att ordna sig till det bästa.
Det man övar på blir man ju bra på, konstigt nog ;P

Och att jag inte tänker så jävla mycket, utan släpper kontrollen och helt enkelt gör det som kroppen vill göra.
Men det känns riktigt kul att ha lite att jobba mot! :D



Kommentarer
Postat av: Fanny

Hur hög i mankhöjden är Mai?

2011-08-27 @ 21:06:52
URL: http://teamlantliga.blogg.se/
Postat av: Alina

jag älskar att hämta insperation från människor , och du är helt klart en insperationskälla för mig !

jag älskar ditt sätt att planera ridningen och jobba för dina mål . du rider otroligt bra , och om allt går din väg så kommer du någon gång rida i de största klasserna . PUSSSSSSS på dig !

2011-08-27 @ 21:41:08
URL: http://nattstad.se/alinaosterstrom
Postat av: e

FY FAN VAD FIN! Jag tror att jag dör!!!!! :D <3

2011-08-27 @ 22:04:49
URL: http://ponnihestar.blogg.se/
Postat av: Fanny

Okej hon såg stor ut på bilden:) Väldigt fin bild:D

2011-08-27 @ 22:06:33
URL: http://teamlantliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0