Pengar i ridsporten



Jo, flera av er kommenterade ju att det blir väldigt svårt att tävla och träna utan pengar.



Men, Angelica Augustsson hade aldrig några pengar att köpa en massa fina hästar för!
Hon red på lånade ponnyer och hon blev ju inte så himla dålig på att rida som sagt ;)
Jag tror att vill man rida tillräckligt mycket så letar man upp en häst som man får låna och rida på.
Sen, ju bättre man rider desto fler hästar får man rida och till slut kanske det är hästägaren som kör på tävling.
Alltså tror jag inte att man är chanslös om man varken har en egen häst eller föräldrar som kör på tävling.

Sen när man har gått ut nian så är det ju bara att söka jobb på en hästamläggning, utomlands kanske, där man förhoppningsvis får rida många hästar när man jobbar sig upp.
Så har jag tänkt - att det man behöver allra mest är just timmar i sadeln!
Att rida mycket och på många olika hästar. Och är man trevlig och bra med folk så är det ju ännu lättare att få hästar att rida.
Men jag håller med om att det verkligen underlättar att ha egna hästar och föräldrar som kör på tävling och träning!

Utan mamma hade jag inte varit bra på att rida alls, för då hade jag inte ens fått åka på några tävlingar och jag hade aldrig någonsin fått träna för Ted.

Jag är otroligt tacksam över att min mamma är så hästintresserad, för det gör det verkligen lättare när man har någon att diskutera med. Och så klart allt det praktiska, som att köra på och betala för tävling och träning.
Så tack mamma! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu tycker jag att du ska läsa på lite...

Angelicas pappa tog extrajobb och betalade hennes karriär i början. Basic fact!

2011-11-03 @ 18:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0