Mina bästa köp

Alltså, man köper ju väldigt mycket under sin ridkarriär.
Schabrak i hundratal, hjälmar, ridstövlar, ridkläder, träns, sadel, benskydd, ja allt som man behöver, eller vill ha.

Men hur många av alla de där köpen blev man riktigt riktigt nöjd med?
Jag måste faktiskt tänka efter, vad som verkligen var värt pengarna och vad som jag har fått mest användning för.
Det är ganska många saker jag har varit väldigt missnöjd med, några få som jag är riktigt nöjd med och massor av grejer som jag bara inte har tyckt något särskilt bra eller dåligt om.
Fast de här tre sakerna tror jag är de bästa jag har lyckats köpt.


1. Dyon träns English Collection
Det här tränset köpte jag på hästnet - för det enormt bra priset 700 kr.
Nytt kostar det över 2000, och tränset var ju bara provat så det var ett riktigt kap!

Underbar kvalitet, lädret är supermjukt och jag älskar utseendet. Det är riktigt stilrent men ändå inte tråkigt.
Sen är färgen sjukt fin - lite nötbrun sådär, även om tränset har blivit mycket mörkare än vad det var som nytt, men det går ju inte att undvika om man tar hand om tränset på rätt sätt.
Det är samma som på bilden fast i brunt!




2. Raimunda kavaj
Den här kavajen var, enligt Maggan, 1980-talets Animokavaj.
Skräddarsydd och verkligt fin kvalitet.
Och jag hittade den nerslängd i en loppislåda i Maggans beg. shop för 50 kr.
Det var tydligen inte alls Maggan som hade lagt den där - men det var ju tur för mig! :)

Jag behövde ju en marinblå kavaj, och det enda som var lite småsurt var att den korvade sig lite vid knäppningen och att den var lite för stor.
But hey - 50 spänn är ju ingenting! ;D



Som sagt, lite stor ;)

3. Scapa Sports schabrak
Scapa schabraket är det snyggaste schabraket i min ägo, enligt mig då.
Passar på de flesta hästar och har en jättefin färg som inte skär sig mot något.

Tjockt, luftigt och bra kvalitet. Dessutom är det ju galet snyggt!
Fick det i julklapp så jag vet inte vad just det kostade - men jag tror det var runt 700.




Vilket är erat bästa köp? :)



Kommentarer
Postat av: Isabella Bergh

Min animo kavaj, mina scapa schabrak, veredus skydden, Treadstone träns :)haha oj jag låter jätte bortskämd x)

2011-08-08 @ 23:27:39
URL: http://cassechuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0