Fölvisning Wången

Jag hade helt glömt bort att mina små gullhästar var på fölvisning på Wången i går, och de var hur duktiga som helst! ;D



Eclipse blev bästa hoppföl med 47 p, 9 på typ och 7-8-8 på gångarter. Visserligen var det bara 3 hoppföl med, men ändå ;P
Guldgossen visar hur det ska gå till, lika snäll och lugn som alltid och sprätte fint med benen.
Och Aisha var helt crazy, så det gick ju som det gick. Lilltjejen bara hoppade, skuttade, skenade och stegrade oavbrutet och sparkade till och med till mamma.
Man kan ju säga att det finns lite go i hästen!
Så henne gick det mindre bra för, hon visade inga andra gångarter än sken och luftsprång så det blev 44 p för henne.


Men om jag får gissa vilken av fölisarna jag tror blir bäst så är det Aisha.
Hon har en enormt balanserad galopp, gör både seriebyten och galopperar på stället. Men framförallt så har hon en sjujävla temperament.
Hon är väldigt sprallig och älskar att springa runt i hagen och hoppa. Inte alls lika lugn som Eclipse, utan hon är mycket hetsigare och blir kanske en sån där känslig och het studsboll.
Jag måste säga att jag längtar sjukt mycket tills jag får rida på de där två vildungarna! ;)


Kommentarer
Postat av: Isabella Bergh

sjukt söt :D

2011-08-19 @ 23:50:09
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Hille

Vad kul! :)

2011-08-22 @ 16:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0