Dagens ridning


Mai

Typ av ridpass: Dressyrträning för Annika, ridplanen, ca 1h.
Betsling: Hackamore (och det gör vi inte om)
Syfte med ridpasset: Få henne i genom riden och träna rakriktning
Mål: Att få henne rak och att jag skulle ha jämnt stöd i handen
Så här gick det:

Jodå!
Haha, men det var ganska omöjligt att rida henne ordentligt på hacket nu. Hon har tydligen vant sig vid det nu, och har kommit på att det är väldans mysigt att lägga att vikt i det och ha matte att bära upp huvudet hennes.
Så det funkade dåligt och det var ganska omöjligt att ställa henne eller vända eftersom hon helt enkelt struntaade i hacket nu och kom på att det inte var så himla mycket värre än en grimma ;)
Men i övrigt gick ridpasset bra, jag hade tappat en hel del i sitsen men jag jobbade på det och det var bättre i slutet av passet. Vi tränade även mycket takt och att hålla koll på bakdelen.



Men på torsdag blir det det vanliga bettet igen, och till nästa vecka jag får helt enkelt ta och prova pelhamet på henne i hoppningen och se om det går bättre. Visst, jag tror fortfarande att det blir för skarpt med det skadar ju inte att testa.
I alla fall så var hackamore en hallelujahupplevelse första gången, men sen efter två ridpasss till så hade Mai överlistat det och kommit på ett perfekt sätt att slippa undan.

Annars är livet underbart och allt känns jättekul, till och med hemkunskap ;D


Kommentarer
Postat av: Louise

Jo du jag känner igen det där ;) har bara hack någon gång då och då :)

2011-08-31 @ 20:46:45
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0