Att ha en egen stil

En sak som jag tycker märks otroligt mycket är om folk köper grejer för att de tycker att det är snyggt, eller om de bara köper det för att man inte vill sticka ut och man är rädd för att folk ska tycka att man har fula grejer.

Jag anklagar ingen - det ser inte precis "fult" ut när man har exakt likadana grejer som 2000 andra ryttare.
Men om de ändå kunde förstå hur mycket roligare det är när man har sin egen stil och vågar sticka ut och inte riktigt se ut som alla andra.
Alla har ju sin egen lilla smak, även om det inte är så konstigt om många personer tycker om samma sak även fast att man har sin egen stil, för så finns det grejer som är snygga enligt de flesta.
Till exempel Animokavajen - det finns massor av människor som har riktigt annorlunda stil men ändå älskar den, och ja, de flesta tycker väl att Animokavajen är snygg?

Jag själv tycker att min egen utrustning är fin. Annars skulle jag ju inte köpa det jag har köpt, så alltså är jag nöjd med de mesta av det jag har på mina hästar.

Så vi kan ta några exempel på saker jag inte riktigt älskar, bara för att visa er att ni inte alls borde bry er om vad jag tycker om eran utrustning.
Och ja, jag har många kompisar som har just de här grejerna och jag tycker inte alls att de ser konstiga ut på något vis.
Men just på mig så skulle jag inte vilja se dom, eftersom de inte passar min stil eller min personlighet.



JW-hjälmen - inte en av mina favoriter. Visst, den är ju ganska snygg egentligen men jag tycker att den är sååå tråkig och den sticker inte ut på något sätt och vis.
Jag skulle säga i en vild gissning att 25% av Sveriges ponnyryttare har eller har haft en.
Alltså, blir den väldigt uttjatad med tiden enligt mig. Helt klart så att jag skulle kunna ha på mig den men jag tycker inte heller att den passar mig.

Helt ärligt så ser jag ut som en svamp i den ;)



Tretorn Advance
- Jag har aldrig tyckt om de här stövlarna, utom då en kort period förrförra året, och kommer aldirg att göra det igen heller.
Jag tycker att de har en lite konstig form, och så bara det att de ALLTID går sönder.

Vet dock inte hur de är att rida i, säkert sköna och så men nej, det är läderstövlar som gäller för mig.


En stor del av Kingslandsortimentet
- Kingsland är inte alls ett av mina favoritmärken. Jag tycker att deras kläder är, framförallt de äldre kollektionerna, ganska tråkiga och likadana hela högen.
Bara rött, grått, vitt och blått hela tiden.
De nyare kollektionerna däremot, tycker jag mycket bättre om!


Det jag ville komma till är att man ska inte bry sig så jävla mycket om vad andra tycker.
Folk som ser ner på andra människor och klankar ner på andras ridutrustning är ju bara uppenbart osäkra i sig själva i så fall och tycker kanske inte att deras egna grejer är tillräckligt snygga och så tänker de att de måste klanka ner på andra innan de själv blir klankade på.
Jag har gjort mig skyldig till sånt också, som jag misstänker att de allra flesta har.


Men nu har jag upptäckt att jag skiter ju fullständigt i om andra människor går och viskar: Jag tycker inte att hon matchar snyggt och alltså den där hjälmen är bara så ful.
Att om jag bara försöker lita på min egen stil - det är ju ändå jag som har på mig det och det är jag som använder sakerna, alltså borde det vara JAG och inte ALLA ANDRA som ska vara nöjd med sina saker.


Alltså - SKIT i vad alla andra, inklusive jag, tycker och gå helt enkelt din egen väg!
Köp bara det som du själv tycker är galet snyggt. Och även om folk inte riktigt tycker att det är det snyggaste dom sett så går inte jorden under för det.
Huvudsaken är att DU känner dig nöjd med dina grejer och att DU tycker om din utrustning.

Kommentarer
Postat av: Isabella Bergh

Haha du dissar bara sånna saker som jag har :(

2011-08-09 @ 20:46:27
URL: http://Http://Cassechuck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0