Tisdagsridning



Skulle ju egentligen va med Emma i tisdags, men hon var en skitunge och var sjuk. Så jag gjorde en egen videoblogg om övningen jag skulle rida, men den är hemma hos mamma så den får ni inte see :P
I alla fall så hoppade jag en trekombination med 2-3 galoppsprång emellan. Hittade den i Michel Robert boken.
Skulle tydligen förbättra hästens hoppteknik och det kan man ju säga att den gjorde!

Mai hoppade fantastiskt. Var noga med uppvärmningen och fick henne mjuk och lydig innan jag började hoppa, hon var väldigt lydig för sitsen och kom tillbaka riktigt fint.
Så jag höjde sakta räcket på utsprånget, först till 1m, sen till 1,15 och till sist till 135.
Holy mother of god vad pållen kan hoppa när hon vill.
Hon kom mot räcket, i en extremt kort och lugn galopp, tog 3 lugna jämna galoppsprång och seglade över som en liten studsboll :D
Vet precis hur jag ska "spänna bågen" nu!
Armani var också duktig, skuttade över 120 och var super!
Han drar lite väl mycket åt höger bara när det blir högt.

Supernöjd med båda! <3
Jag hoppas verkligen att vi kan få till det på tävlingsbanorna i år också...


Kommentarer
Postat av: vicky ♥

Härlig blogg! :)

2011-04-15 @ 23:31:35
URL: http://vwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0