Svar på kommentar

christina om Mitt Problem:
Hej!
Jag har haft exakt samma problem som dig när min ponny har stannat.
Jag la av hoppningen ett tag och bara red hemma, jag red mycket lydnad och att hon lyssnade på mig.
Sen efter ett tag så började jag små hoppa hemma, med hinder som kanske va vid 30-50 inte högre.
Man ska inte tjata på sin häst så jag tog den tid det tog vilket kanske va tråkigt med gjorde ett bra resultat.Just nu hoppar hon utan vidare.
Så jag kan tipsa dig om att bara lägga av med hoppningen ett tag och sedan börja hoppa små hinder.Men då ska du kanske hoppa 3 ggr sen får det gå 1.1.5 vecka innan du hoppar igen.

svar: tack för tipset! det är verkligen jättesnällt av dig att dela med dig av dina tips.
Detta är något jag har börjat lite smått på. Hemma rider jag bara ut eller rider dressyr och ev. lite markarbete med hinder. Inget över 60 cm.
Det blir att jag bara hoppar på träningarna, vilket är varannan vecka.
Nu ska en annan ryttare rida henne, för att få upp respekten hos Pärlan. Hon skiter i mig fullständigt när jag sitter där uppe.
Så det blir plan nummer ett, att hon ska rida och tävla henne lite är det tänkt.
tack för tipset än en gång! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0