Snart föltime!

Åh, jag tror jag dör av längtan!

Kerrie har svällt upp som en ballong de senaste veckorna och juvren börjar fylas på mjölk nu. Det märks att det inte är så långt kvar nu!
Fölningen är beräknad till 29 april, men jag hoppas att fölet kommer några veckor för tidigt (a).
Jag blev såklart väldigt orolig när mamma sa att det kan vara så att fölet ligger fel och då dör stoet oftast innan man har hunnit dit.
Mamma är alltid lika positiv!

Men oftast går ju fölningar bra, annars skulle ingen orka hålla på med avel :)
Så jag hoppas på en frisk och välskapt fölis.
Pappan är förresten denna superfina unga hingst Eldorado vd Zeshoek. Han är efter Clinton-Toulon och är 7 år gammal. Rids av Jeroen Dubbeldam och har gått felfritt alla 140 rundor i år.




Mamma Bijou Orai har gått Svår hoppning:


Film på Eldorado:



Jag är helt kär i honom i alla fall. Vi har bestämt att om Kerrie får ett stoföl så ska det heta Chloe Silver. Och om det blir en hingst så ska det heta Eclipse Silver eller Eternity Silver. Andra namnförslag är Cherie, men det blev nedröstat tror jag :P

Acadia har ju också en Eldorado fölis i magen, men den kommer inte förrän juli.
Längtar som bara den i alla fall :)


Kommentarer
Postat av: Louise

Varför just "silver"? :)

2011-04-02 @ 14:36:18
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Amanda

Åhh vad roligt!:) Jag tycker eclipse silver var väldigt fint;)

2011-04-02 @ 16:53:29
URL: http://www.amandahopp.blogspot.com
Postat av: Hanna - TÄVLING Vinn Ridstövlar :D

Åh vad kul med föl ! :)

2011-04-02 @ 18:20:33
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0