Kvicka hästar

Måste bara säga en sak, jag är upp över öronen förälskad i dessa små, kvicka, svåra små fuxar som studsar runt i världscupen!
Till exempel Angelicas Midtown du Tillard.

Jättesvår att rida, Angelica var ju typ den enda som kunde rida honom. Men ett stort hjärta och snabb i benen.
Älskar när dom verkligen sträcker ut sig över en fet oxer och öronen ligger platta mot halsen, så gulligt!
Det är som om dom attackerar hindren.
Några andra hästar som är lite så:


Reveur de Hurtebise


As-Taro

Det är ganska ofta franskt blod i dessa kvicka hästar som ibland, som Midtown du Tillard, har en ganska fyrtaktig galopp. Det kan vara därför att franskt blod är influerat av travare, som i sin tur är väldigt snabba i benen.

Och en till liten sak jag kan avslöja angående vilken hingst vi ska använda till Salsa, är att vi vill ha en sån här kvick spänstig liten sak som mixas bra i hop med Casall ;)
För att inte diskriminera bruna, svarta, skimlar och alla andra hästar så säger jag nu att det är klart det finns såna här svåra kvicka hästar av alla raser och färger, men de jag har fastnat för är dom här fuxarna x)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Midtown du tillard gillar vi :)

2011-04-18 @ 20:56:53
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0